Stageplaza.nl maakt gebruik van cookies om u te voorzien van een betere gebruikerservaring. Zie ons cookiebeleid. Sluiten
Bel gratis 0800 44 55 660

Een affaire met een stagiaire (m/v)

Columns geplaatst door Rogier Kind, 26 Augustus 2008 01:40, vertoningen: 2834

Van Dale omschrijft een affaire als 'een zaak die men te behartigen heeft', maar ook als 'een heimelijke liefdesverhouding'. Bij Tempo-Team kunnen we ons vinden in beide omschrijvingen, maar we doen er tegelijkertijd wel alles aan om die heimelijkheid uit de omschrijving om te zetten in een openbare liefdesverklaring.

Ieder bedrijf heeft namelijk stagiaires nodig. Stagiaires vormen een navelstreng met de buitenwereld, zijn een venster naar de wereld en tegelijkertijd een spiegel voor je eigen bedrijf. Daarom is het voor bedrijven noodzakelijk om stagiaires een kans te bieden 'verliefd te worden' op je bedrijf.

Tempo-Team is een bedrijf dat opereert op het snijvlak van twee economische begrippen: vraag en aanbod. In ons geval vraag en aanbod van personeel. Wij voorzien in de vraag van opdrachtgevers naar personeel, wij hebben een aanbod van uitstekende kandidaten. Als het aanbod niet voldoet aan de vraag, zoeken we alternatieven. We acquireren nieuwe vacatures, we werven andere kandidaten en zorgen dat de kandidaten via Tempo-Team willen blijven werken. Als arbeidsmarktdeskundige hou je oog voor zowel de commerciële als de personele kanten van je werk.

De stagiair als venster

De rol van stagiaires in ons vakgebied is enorm belangrijk. Stagiaires zijn jong, volgen een opleiding, staan met beide benen in de samenleving, zijn kritisch en vinden persoonlijke ontwikkeling/zelfontplooiing belangrijk in hun baan. Generatie Y ten voeten uit. Die kritische blik, die vraag om begeleiding en uitleg zorgen ervoor dat wij als stagebieder scherp moeten blijven om de begeleiding op het gewenste niveau te houden. Wat de stagiair van ons vraagt, vraagt de buitenwereld namelijk ook.

De stagiair als spiegel

De stagiair van nu, is de medewerker van de toekomst. Daarom is Tempo-Team er veel aan gelegen om de stagiair een stageplek te bezorgen die een reëel beeld geeft van wat het werk bij een van de grootste arbeidsmarktintermediairs van Nederland inhoudt. We leren de stagiair over het werk bij Tempo-Team, we geven de ruimte tot zelfontplooiing en begeleiden de stagiair bij de werkzaamheden, we voeren coachingsgesprekken, kortom, we behandelen de stagiair als een van onze eigen medewerkers. Want wat je investeert in je mensen, krijg je terug. De stagiair is als het ware de spiegel waarin wij het resultaat van onze investeringen terugzien. Wij gaan een 'verhouding' met onze medewerkers aan en hopen dat de liefde wederzijds is.

De stagiair als visitekaartje

Wat doe je als je verliefd bent of een verhouding hebt? Dan wil je dat van de daken schreeuwen en met iedereen delen. Zo ziet Tempo-Team haar relatie met de stagiair ook. Wij investeren in onze relatie met de stagiair en hopen dat de stagiair de hele wereld vertelt over het warme en dynamische bedrijf dat Tempo-Team is. Een bedrijf dat midden in het leven staat, dat oog heeft voor de mens achter de medewerker, dat jou heel graag als stagiair verwelkomt.

Peter Hulsbos, algemeen directeur

Nieuwsbrief

Zoek: