Stageplaza.nl maakt gebruik van cookies om u te voorzien van een betere gebruikerservaring. Zie ons cookiebeleid. Sluiten
Bel gratis 0800 44 55 660

De echte vmbo en mbo’ers

Nieuws geplaatst door Alexandra van der Vliet, 31 Oktober 2006 00:40, vertoningen: 1178

JOB en LAKS, de landelijke belangenorganisaties voor alle mbo'ers en vmbo'ers, vinden het hoog tijd voor verandering. "De negatieve beeldvorming over deze beroepsgroep moet om! Vmbo'ers en mbo'ers worden nog steeds te vaak onterecht afgeschilderd als drop-outs, criminelen of nietsnutten." Aldus Achmed Sadat, voorzitter van de JOB.

Wie zijn die vmbo'ers en mbo'ers nu echt?!

De JOB en het LAKS, de landelijke belangenorganisaties voor alle mbo'ers en vmbo'ers , vinden het hoog tijd voor verandering. "De negatieve beeldvorming over deze beroepsgroep moet om! Vmbo'ers en mbo'ers worden nog steeds te vaak onterecht afgeschilderd als drop-outs, criminelen of nietsnutten." Aldus Achmed Sadat, voorzitter van de JOB. Daarom heeft de JOB samen met het LAKS het initiatief genomen voor het laten produceren van de tv-serie 'C Yourself'.

In de volledig 'jongeren-point-of-view' tv-serie brengen mbo'ers en vmbo'ers hun capaciteiten en belevingswereld nu eens zelf in beeld. Ze geven een verfrissende kijk op wie ze echt zijn en waarom zij zo belangrijk zijn voor onze maatschappij. Aan de hand van zelf gekozen thema's werkt deze kleurrijke mix van jongeren samen aan een community gevoel: op school, de werkplek, thuis en op straat. Spelenderwijs komen de verschillende beroepssectoren in beeld: C (for) Yourself!

Het initiatief tot het laten produceren van deze tv-serie borduurt voort op de gelijknamige en succesvolle doelgroepfilm uit 2004. Daar mocht het niet bij blijven, want: "Er waren zo veel verhalen en ook die jongeren wilden we een platvorm geven om zichzelf te laten zien. Dit kon het best via een tv-serie, daar bereik je namelijk een echt groot publiek mee." Aldus voorzitter Sadat.

Het geëngageerde Bosch Film te Amsterdam produceerde de tv-serie en is al jaren gespecialiseerd in het werken vanuit het hart van een doelgroep. Medewerkers van het bureau interviewden tijdens een uitgebreide landelijke scholentour ruim 1500 vmbo- en mbo-jongeren. Die verhalen staan vanaf 3 december 12 weken centraal.

Feestelijke kick-off

Samen met honderden jongeren, vertegenwoordigers van mbo- en vmbo-scholen en speciale gasten wordt de tv-serie op 27 november gelanceerd in Pathé Tuschinski te Amsterdam. Het project is mogelijk gemaakt door het ministerie van OC&W, SZW, LNV, Justitie, Stichting DOEN, het VSBfonds, Stichting Kinderpostzegels Nederland en vele andere sociaal betrokken partijen.

Nieuwsbrief

Zoeken: