Stageplaza.nl maakt gebruik van cookies om u te voorzien van een betere gebruikerservaring. Zie ons cookiebeleid. Sluiten
Bel gratis 0800 44 55 660

Studeren ‘piece of cake’ met dit tentamendieet

Nieuws geplaatst door Jennifer van Deutekom, 13 Januari 2014 10:53, vertoningen: 4802

Met de tentamenweek op komst schiet verantwoord eten en drinken er bij de gemiddelde student bij in. Tijdens de voorbereidingen wordt geleefd op koffie en energiedranken. Er zijn echter ook andere dingen die je kunt eten en drinken om je aandacht bij het studeren te houden.

Begin fit aan je studeerdag

Als eerst: sla je ontbijt niet over! Je hebt het vast vaak gehoord, maar het ontbijt is echt de belangrijkste maaltijd van de dag. Je stofwisseling komt op gang en je lichaam is gelijk fit om te beginnen aan je studeerdag. Begin de ochtend goed met zuivel, granen en fruit. Dit doet het ook goed in de middag.

Snelle avondmaaltijd

’s Avonds ben je vast geneigd te kiezen voor afhaalmaaltijden. Lekker snel en het kost je geen moeite. Of het verstandig is, is een ander verhaal. Je kunt beter een korte pauze inlassen en een makkelijke maaltijd maken met voldoende groenten. Je hebt slechts vijf ingrediënten nodig! Kies bijvoorbeeld voor noodles met broccoli en zalm. Extreem healthy en extreem snel! Bovendien bevat zalm omega-3-vetzuren die goed zijn voor je hersenen.

Ingrediënten:

  • 100 gram verse zalm
  • Halve broccoli
  • 75 gram noodles
  • 3 eetlepels sojasaus
  • 2 eetlepels sesamolie

Op Chickslovefood.com lees je het recept en staat de bereidingswijze stap voor stap uitgelegd. In slechts 15 minuten staat je diner op tafel.

Vitamine C

Genoeg vocht binnen krijgen is erg belangrijk. Drink daarom voldoende water. Voeg wat Roosvicee toe voor een smaakje. Je krijgt dan ook nog eens vitamine C binnen. Af en toe een kopje koffie of energiedrankje kan best, maar wel met mate.

Snack

Tussen het studeren door heb je vast wel trek in een lekkere snack. Snel even een mars naar binnen werken is gemakkelijk, maar deze suikers geven je niet veel energie. Ga dan liever voor fruit. Een banaan geeft je een instant energieboost en bessen zijn goed voor je geheugen. Zin in iets hartigs? Een handje noten stilt de trek en het is ook nog eens goed voor je hersenen.

Als je braaf deze tips opvolgt, overleef je de voorbereidingen voor de tentamenweek zeker. Een lekkere reep chocola, een zak chips of iets anders waar je dol op bent heb je dan wel verdiend. En natuurlijk al die biertjes en wijntjes die je drinkt ná de tentamenweek.

Bron: Studenten.net en Chickslovefood.com

Nieuwsbrief

Zoeken: