Slordige sollicitatie irriteert stagebedrijf

Persberichten geplaatst door Rogier Kind, 4 November 2008 00:40, vertoningen: 1489

Eén op de vier werkgevers is niet tevreden over de sollicitatiekwaliteiten van de Nederlandse stagiair. Er wordt vooral geklaagd over het ontbreken van het cv en over de spelfouten in de sollicitatiebrief. Dit blijkt uit onderzoek van Stageplaza.nl, de grootste stagebank van Nederland.

Effectief en gericht solliciteren

Solliciteren naar een stageplek vormt een belangrijk onderdeel binnen het leertraject van de stagiair. Elke opleiding besteedt dan ook aandacht aan sollicitatietechnieken. Toch lijken maar weinig studenten deze theorie ook toe te passen in de praktijk. Werkgevers klagen over de slordige manier van solliciteren.

Frustraties omtrent sollicitaties

Stagebedrijven in Nederland worden er zo nu en dan moedeloos van. De grootste irritatie ligt bij de vele spelfouten in de brief en het ontbreken van het cv. Maar ook de rommelige opbouw van het cv en het gebrek aan motivatie leveren bij werkgevers de nodige frustratie op.

CV-check erg in trek

Dat studenten nog wat hulp kunnen gebruiken bij het opstellen van een goed cv werd afgelopen weekend bevestigd op het Sp!ts Nobiles Careerevent. In het CV-Café van CVtalent.nl hebben ruim 600 studenten hun cv gratis laten controleren door professionals. "Het is echt opvallend dat veel studenten de basistechnieken voor een goede brief en een goed cv niet beheersen," aldus Astrid Vink van CVtalent.nl.