Stageplaza: je stage geregeld!

Persberichten geplaatst door Gijs Bodenstaff, 11 Februari 2002 00:40, vertoningen: 1144

Het zoeken van een stageplaats was voor studenten tot voor kort een tijdrovende en moeilijke klus. Stagebureaus op hogeschool of universiteit hebben in de regel maar een zeer beperkt aanbod. Dus wie een echt leuke stage of afstudeeropdracht wilde vinden moest zelf op zoek gaan naar het ideale bedrijf. Met Stageplaza is daar verandering in gekomen.

Op Stageplaza.nl zijn met een paar muisklikken honderden actuele stages of afstudeerplekken binnen handbereik. Ook voor het bedrijfsleven blijkt Stageplaza een uitkomst. Met één advertentie op Stageplaza is de ideale stagiair vaak al binnen een week gevonden.

Stageplaza is dé stage-databank van Nederland. Zowel MBO- als HBO- en WO-studenten kunnen op Stageplaza gratis nuttige informatie vinden die nodig is voor het verkrijgen van de ideale stage. En ze kunnen direct een keuze maken uit één van honderden stageplekken en afstudeeropdrachten die hier worden aangeboden. Nieuw bij Stageplaza is het aanbod van stages en afstudeeropdrachten in het buitenland. Stages zijn automatisch in de mailbox te ontvangen. Zo wordt een stage regelen wel heel eenvoudig!

Het initiatief van stagebemiddeling op internet is ontstaan uit onvrede over de bestaande stagedatabanken op school. Deze beschikken meestal over een zeer klein aanbod van bedrijven, zijn niet up-to-date, of moeilijk te vinden en richten zich vaak alleen op de WO-ers.

Stageplaza is opgezet door 2 studenten die zelf al deze problemen zijn tegengekomen. De missie van dit Amsterdamse bedrijf is om studenten probleemloos vanuit de collegebanken in het bedrijfsleven te helpen, zonder eindeloze speurtochten naar geschikte en interessante stageplaatsen. Daarom wordt de stagedatabank dagelijks vernieuwd en uitgebreid om aan een zo groot mogelijke groep studenten een passende stageplek te kunnen aanbieden.

Dat Stageplaza een groot succes is blijkt wel uit de enorme hoeveelheid pageviews: gemiddeld zo'n 140.000 per maand. Dus ben je op zoek naar een geschikte stageplaats of afstudeeropdracht? Voor binnen of buitenland? Zoek je informatie over van alles wat met stages te maken heeft, zoals werken in buitenland stagecontracten je Curriculum Vitae en stagevergoedingen? Kijk dan op www.stageplaza.nl. Stageplaza: je stage geregeld!