Stagevergoedingen stijgen naar recordhoogten!

Persberichten geplaatst door Rogier Kind, 15 Augustus 2008 01:40, vertoningen: 1801

In september moet heel studerend Nederland weer stage lopen. Het Nederlandse bedrijfsleven weet dit en de strijd om de beste stagiairs is losgebarsten. De stagevergoedingen stijgen naar ongekende recordhoogten. Bij sommige bedrijven wordt zelfs standaard het minimumloon betaald voor een stageplek. Dit blijkt uit de database van Stageplaza.nl.

ICT stage nog altijd het best betaald

Voor de technische en ICT stagiairs zijn het nog steeds gouden tijden. Niet alleen hebben zij de stagevacatures voor het uitkiezen, de vergoedingen zijn hier tot record hoogten gestegen.

Stageplaza ziet geregeld stagevergoedingen van €800,- per maand of hoger voorbij komen. Dhr. Nauta van het bedrijf YouTellMe BV legt uit: "ICT stagiairs zijn enorm gewild. Er is een krapte in de markt en de stagevergoedingen gaan overal omhoog. Wij moeten daarin mee."

Stijgende stagevergoedingen

Uit het Nationaal Stage Onderzoek van afgelopen april bleek dat de gemiddelde stagevergoeding schommelde rond de €270,- per maand. De afgelopen maand is de gemiddelde vergoeding in de Stageplaza database echter gestegen naar ruim €390,- per maand. "Reden hiervoor is de arbeidskrapte en de naderende stageperiode in september, waarbij de strijd om de beste stagiairs is losgebarsten", aldus Dominic Bakker, Manager Sales bij Stageplaza.nl.