Vind de ware stage

Persberichten geplaatst door Bianca Schotanus, 19 Februari 2008 00:40, vertoningen: 1199

Op vrijdag 22 en zaterdag 23 februari aanstaande vindt het Sp!ts Careerevent in de Jaarbeurs in Utrecht weer plaats. Voor het eerst zal er het Nationaal Stage Evenement zijn, waar studenten informatie kunnen krijgen over stages, afstudeeropdrachten en leerwerkplekken.

Stages in de spotlight Op het Stage Evenement kunnen studenten informatie krijgen over sollicitaties, procedures en stagebemiddelingsbureaus. Ook wordt er informatie gegeven over buitenlandse stages, aangeboden door Stageplaza.nl en andere organisaties. Emile Ratelband zal beide dagen workshops geven over de leer van het lichaam, genaamd Somatology.

Speednetworking

Er is ook gelegenheid voor studenten om alvast te netwerken bij gerenommeerde bedrijven. De netwerksessies tussen werkgevers en studenten/stagiaires worden georganiseerd door het bedrijf Speednetworking. Studenten kunnen in 10 minuten netwerken met bedrijven. Hetzelfde concept als speeddating, alleen dan met potentiƫle toekomstige werkgevers.

Zinnige Stages

Op het Nationaal Stage Evenement staat ook het nieuwe concept Zinnige Stages. Er kan informatie worden gevraagd over dit stagebemiddelingsbureau, die maatschappelijk verantwoorde stageopdrachten aanbiedt bij non-profit organisaties, goede doelen en bedrijven met duurzame ambities.