Communicatie / marketing stage: Doelgroep onderzoeksassistent

Wil je graag meer zien? Log in of schrijf je in.
Afstudeer Stage Marketing/Communicatie
  • Wanneer
    Juni 2024 18 - 26 weken 32 - 40 uur per week
  • Opleidingsniveaus
    HBO Associate Degree HBO-Bachelor HBO-Master WO-Bachelor WO-Master
  • Stagesoorten
    Afstudeerstage
  • Salaris
    Bespreekbaar
Taakomschrijving

Studeer je momenteel in de richting van communicatie of marketing en vind jij het interessant om marketingdoelgroepen te leren begrijpen? 

Bezit je sterke sociale en analytische vaardigheden? 

Sluit je dan aan bij , een dynamische software- en hardwarepartner voor B2B-evenementorganisatoren. We zijn op zoek naar een enthousiaste student die wil bijdragen aan onze leadgeneratie activiteiten door diepgaand onderzoek te doen naar onze doelgroep(en).

"Leadgeneratie in B2B is vaak complex omdat er bij het besluitvormingsproces binnen organisaties vaak mensen betrokken zijn met verschillende functies, specialisaties, autoriteitsniveaus, doelen en uitdagingen omvat. En dan hebben we het nog niet eens over het gevarieerde takenpakket per persoon of de interne communicatie binnen de organisaties zelf."

Werkzaamheden

Wat ga je doen? en waarom?

… richt zich op twee belangrijke kopers in de decision making unit (DMU) en we hebben een frisse blik nodig - met sterke sociale én analytische vaardigheden - om ons te helpen een beter inzicht te krijgen in onze kopers, hun verantwoordelijkheden, taken, pijnpunten, doelen en meer. Dit zodat we een beter begrip kunnen krijgen van onze product USP's voor deze doelgroepen én onze communicatie activiteiten naar potentiële klanten kunnen verbeteren.

We willen graag dat één enthousiaste student ons helpt bij het verder begrijpen van onze doelgroepen. Als mogelijke deliverables voor je stage kun je bijvoorbeeld denken aan een vernieuwd persona én bijbehorend advies. Enthousiast? Dat zijn wij ook! We zijn een enthousiaste en ambitieuze scale-up organisatie, wat betekent dat wanneer jij je inzet om een waardevol doelgroepenonderzoek op te leveren, de kans ook groot is dat je team staat te popelen om onze marketinginspanningen te optimaliseren op basis van jouw onderzoek.

Voor je onderzoek maak je deel uit van het marketingteam en sta je onder begeleiding van onze marketingmanager. We hebben er echter wel voor gezorgd dat onze ervaren UX-onderzoeker ook beschikbaar is voor aanvullende ondersteuning of brainstormsessies.

Verantwoordelijkheden

  • Ontwikkel een grondig begrip van een van onze twee belangrijkste kopers;  
  • Creëer een gedetailleerde persona en verstrek op maat gemaakte inzichten en aanbevelingen;  
  • Werk nauw samen met het marketingteam onder leiding van onze marketingmanager.

Gewenste profiel

Kwalificaties

  • sterke sociale én analytische vaardigheden;
  • Je zoekt een afstudeerstage;
  • HBO of WO opleiding.

Wat bieden wij

Wat we bieden

  • De kans om een sleutellid te zijn van ons jonge en ervaren marketingteam;  
  • Toegang tot begeleiding van onze marketingmanager, marketingteam èn ervaren UX-onderzoeker;  
  • Boeiende uitstapjes en een levendige kantoorcultuur in het hart van Delft;  
  • 'Stagevergoeding' voor jou.

Waar we trots op zijn

  • Samenwerking met bekende organisaties als Hogeschool Rotterdam, Ikea, Spar en Rijksoverheid;  
  • Organisatoren van B2B-evenementen voorzien van innovatieve softwareoplossingen;  
  • Meer dan 70.000 succesvolle evenementen gefaciliteerd en groeiend.
Wil je graag meer zien? Log in of schrijf je in.

Bedrijfsprofiel

  • Micro (1-9)
  • Delft, Nederland