Veelgestelde vragen

Inhoudsopgave
Algemeen

Als marktleider hecht Stageplaza veel waarde aan betrouwbaarheid als professionele dienstverlener in de markt. Met meer dan 25 jaar ervaring hebben we duizenden werkgevers geholpen om geschikte stagiairs te vinden en meer dan 500.000 studenten geholpen bij het vinden van een stage. Jaarlijks plaatsen zo'n 2.000 werkgevers hun vertrouwen in ons als het gaat om het vinden van geschikte stagiairs.

Uiteraard bestaat er altijd een kans dat we je niet hebben kunnen helpen bij het vinden van de juiste stagiair. Hierin spelen meerdere factoren een rol die niet altijd in onze handen liggen (denk bijvoorbeeld aan de stageperiode, stagelocatie, werkzaamheden, stagevergoeding, vraag en aanbod). Wel kunnen we stellen dat onze database een blauwdruk van de markt is, waarin jaarlijks zo'n 25.000 studenten zich inschrijven op zoek naar een stage van alle opleidingen en niveaus door heel Nederland.

Als je vragen hebt, kun je rekenen op onze klantenservice die beschikbaar is via chat en telefoon (0800 555 4000) op werkdagen (maandag t/m vrijdag) tussen 8.30 en 17.00 uur. Ook kun je ons altijd een e-mail sturen en zorgen we ervoor dat je snel een antwoord krijgt. Als werkgever heb je ook de beschikking over een persoonlijke accountmanager die je kan ondersteunen bij het plaatsen en optimaliseren van vacatures en het beantwoorden van vragen. Zie ook onze contactpagina voor meer contactgegevens.

Stageplaza werkt ook nauw samen met verschillende hogescholen en universiteiten om workshops en colleges te geven over solliciteren en stage lopen. Zo zorgen we ervoor dat studenten zich optimaal kunnen voorbereiden op de arbeidsmarkt en kunnen profiteren van de expertise van onze partners.

Als het gaat om veiligheid, voldoen we aan de AVG-wetgeving en hebben we ons privacybeleid opgesteld waarin je meer informatie kunt vinden

Je kunt op verschillende manieren contact opnemen met Stageplaza:

Bezoek onze contactpagina. Hier vind je ons e-mailadres, telefoonnummer en ons adres voor post.

We helpen je graag verder!

Sollicitaties & Uitnodigingen

Als werkgever heb je geen contactgegevens van studenten totdat zij solliciteren of reageren op je uitnodiging. Wanneer een student een uitnodiging ontvangt, ontvangt deze notificaties via het platform, per e-mail en via WhatsApp. Als een student niet reageert op een uitnodiging, dan ontvangt hij of zij automatisch een herinnering van openstaande uitnodigingen. Als je als werkgever geen reactie krijgt op een uitnodiging, dan kun je deze intrekken en na 24 uur opnieuw versturen.

Wij proberen de profielen van studenten zo up-to-date mogelijk te houden door inactieve profielen offline te plaatsen. Werkgevers kunnen ook zien wanneer een student voor het laatst actief was op het platform. Als je geen reactie krijgt op een uitnodiging, dan kun je ook overwegen om nogmaals een herinnering te sturen of te wachten tot de student reageert.

Producten & Abonnementen

Nee, na de proefperiode van 30 dagen wordt de vacature automatisch ingetrokken. Gedurende of na deze periode kun je ervoor kiezen om de vacature te activeren om toegang te krijgen tot alle functionaliteit door een vacatureproduct aan te schaffen.

Stageplaza biedt twee producten aan voor werkgevers:

Het doorlopend jaarabonnement (voor €425 per jaar per profiel) waarmee werkgevers doorlopend en voor verschillende stageperioden vacatures van hetzelfde profiel kunnen uitzetten.

De kwartaalplaatsing (voor €249 per kwartaal per profiel) voor werkgevers die eenmalig op zoek zijn naar stagiairs.

Het jaarabonnement is voordeliger op jaarbasis dan de kwartaalplaatsing.

Voor studenten en werkzoekenden is het gebruik van Stageplaza gratis. Voor werkgevers biedt Stageplaza twee producten aan: het doorlopend jaarabonnement (voor €425 per jaar per profiel) waarmee werkgevers doorlopend en voor verschillende stageperioden vacatures van hetzelfde profiel kunnen uitzetten. Daarnaast is er de kwartaalplaatsing (voor €249 per kwartaal) voor werkgevers die eenmalig op zoek zijn naar stagiairs. Het jaarabonnement is voordeliger op jaarbasis dan de kwartaalplaatsing.

Je kunt een overzicht vinden van je lopende contracten in de dashboardomgeving op de administratiepagina. Op deze pagina vind je ook een link naar een overzicht met alle contracten (lopend en verlopen) die gekoppeld zijn aan je account.

Je kunt je abonnement opzeggen via de dashboardomgeving op de administratiepagina. Hier kun je jouw contracten bekijken en opzeggen. Ook kun je een opzegging intrekken als je je bedenkt.

Opzeggingen kunnen ook per e-mail worden verzonden naar administratie@stageplaza.nl, maar zijn alleen geldig na ontvangst van een ontvangstbevestiging.

Opzeggingen kunnen ook per aangetekende brief worden verstuurd, waarbij de datum van de poststempel als datum van opzegging geldt.

Facturen

Je kunt in de dashboardomgeving op de administratiepagina een overzicht vinden van openstaande facturen. Ook kun je daar doorgelinkt worden naar een pagina met alle facturen. Mocht je problemen hebben met het vinden van een factuur, neem dan contact op met de klantenservice.

Je kunt je factuuradres wijzigen via de dashboardomgeving op de adressenpagina (Adressen link onder Organisatie in de navigatie). In dit overzicht zie je welk adres momenteel als factuuradres wordt gebruikt en heb je de mogelijkheid om deze te wijzigen of een ander adres aan te maken en deze te markeren als factuuradres.

Je kunt via de dashboardomgeving onder de administratiepagina een overzicht van de openstaande facturen vinden. Hier kun je een inkoopnummer (PO nummer) toevoegen aan de factuur. Als je de factuur vervolgens weer download in PDF-formaat, zal het inkoopnummer erop vermeld worden.

Mogelijk wordt er niet aan de betaalvoorwaarden voldaan. Op de factuur staat een betaalkenmerk dat bij de transactie vermeld moet worden. Onze betalingen worden afgehandeld door onze betaalpartner Mollie en zij kunnen niet herleiden waar de betaling voor bestemd is als er geen geldig betaalkenmerk wordt vermeld. In dat geval wordt de betaling direct automatisch teruggestort door Mollie. Probeer het dus nogmaals met alleen het betaalkenmerk van 16 tekens als betaalkenmerk/omschrijving.

De melding "Onbekende betaling. Neem contact op met de webshop waarvoor de betaling bestemd is" kan voorkomen als er geen geldig betaalkenmerk wordt vermeld bij het betalen via overboeking. Op de factuur staat een betaalkenmerk dat bij de transactie vermeld moet worden. Onze betalingen worden afgehandeld door onze betaalpartner Mollie en zij kunnen niet herleiden waar de betaling voor bestemd is als er geen geldig betaalkenmerk wordt vermeld. In dat geval wordt de betaling direct automatisch teruggestort door Mollie. Probeer het dus nogmaals met alleen het betaalkenmerk van 16 tekens als betaalkenmerk/omschrijving.