Stagiair Marketing Intelligence & Content (V/M/X) bij het Koninklijk Concertgebouw

Wil je graag meer zien? Log in of schrijf je in.
Stagiair Marketing Intelligence & Content
  • Wanneer
    Ingetrokken 20 - 24 weken 32 - 36 uur per week
  • Waar
  • Opleidingsniveaus
    MBO niveau 4 HBO Associate Degree
  • Stagesoorten
    Meewerkstage
  • Salaris
    € 273 per maand
    De stage vergoeding bedraagt € 273,- bruto per maand op basis van 1 fte, inclusief reiskostenvergoeding.
Taakomschrijving

Dit bedrijf is een van de drukstbezochte concertzalen ter wereld met meer dan 900 activiteiten en ruim 730.000 bezoekers per jaar. De akoestiek van onze zalen is wereldberoemd, nergens klinkt klassieke muziek mooier. Maar we hebben veel meer dan alleen klassiek: bij ons hoor je ook pop, jazz, filmmuziek, hiphop, kinderconcerten en nog veel meer. We zijn voor 95% zelf verantwoordelijk voor onze inkomsten. Met een bevlogen, hechte en gezellige organisatie zorgen we voor onvergetelijke ervaringen voor onze bezoekers.

Werkzaamheden

Wij zijn op zoek naar een stagiair vanaf september 2024 (startdatum en duur in overleg). Het gaat om een meewerkstage en niet om een afstudeerstage.  

Hoe ziet je team eruit?

Je maakt binnen de afdeling Marketing, Communicatie en Verkoop onderdeel uit van het team MIOS (Marketing Intelligence & Online Sales). Hoewel deze functie onder team MIOS valt, hebben je taken betrekking op de gehele MCV-afdeling.

Het is een afwisselende functie want je werkt voor drie afdelingen: Marketing, Marketing Intelligence & Online Sales en Content. Je krijgt daarom ook een breed scala aan taken en verantwoordelijkheden:

  • Online advertenties opzetten: Je helpt bij het creëren en beheren van online advertentiecampagnes om onze concerten en evenementen te promoten
  • Resultaten analyseren: Je bekijkt de prestaties van onze marketingactiviteiten en trekt hieruit waardevolle learnings
  • Concertagenda bijwerken: Je zorgt ervoor dat onze concertagenda up-to-date is op externe platforms, zodat ons publiek altijd op de hoogte is van de nieuwste concerten
  • Advertenties in nieuwe kanalen uitzetten: Jij wordt de drijvende kracht achter onze advertenties (geen organische content) in nieuwe kanalen zoals Spotify, TikTok en Snapchat. Je bedenkt en implementeert (onder onze begeleiding) creatieve contentstrategieën om ons bereik te vergroten
  • Nieuwsbrieven opzetten: Je helpt bij het opzetten en versturen van nieuwsbrieven om onze fans en volgers te informeren over aankomende concerten
  • Website bijhouden: Je draagt bij aan het up-to-date houden van onze website, zodat alle informatie altijd actueel en relevant is

Gewenste profiel

Wie ben jij?

  • Je volgt een relevante opleiding in marketing, communicatie of een vergelijkbare richting
  • Je hebt affiniteit met de culturele sector en een passie voor muziek
  • Je bent creatief, leergierig en niet bang om nieuwe uitdagingen aan te gaan
  • Je bent proactief en kunt zowel zelfstandig als in teamverband werken
  • Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal

Niemand is hetzelfde. Dit bedrijf streeft naar een organisatie waarin iedereen zich welkom en veilig voelt. Waar medewerkers zichzelf kunnen zijn en alle ruimte en waardering krijgen om op hun manier bij te dragen aan de missie.

Wat bieden wij

Wat bieden wij?

  • Stagevergoeding: Een stagevergoeding van € 525 per maand voor je inzet en bijdrage aan ons team
  • Inspirerende werkplek: Een unieke kans om te werken in een van de meest prestigieuze concertzalen ter wereld, midden in Amsterdam
  • Leuke collega's: Je komt terecht in een hecht en enthousiast team van professionals die graag hun kennis en ervaring met jou delen

Klinkt dit als de perfecte stageplek voor jou? Stuur dan je CV en een korte motivatie naar Gerben ten Thij (g.tenthij@concertgebouw.nl). We kijken ernaar uit om van je te horen!

Wil je graag meer zien? Log in of schrijf je in.

Het Concertgebouw NV

Het Concertgebouw NV