HBO Marketingstage bij het dit bedrijf in Amsterdam

Wil je graag meer zien? Log in of schrijf je in.
marketeer
  • Wanneer
    Januari 2025 22 - 27 weken 32 - 40 uur per week
  • Opleidingsniveaus
    HBO Associate Degree HBO-Bachelor HBO-Master
  • Stagesoorten
    Meewerkstage
  • Salaris
    € 641 per maand
    gebaseerd op fulltime werkzaamheden
Taakomschrijving

Heb jij een passie voor cultuur en podiumkunsten? Wil jij meewerken aan de marketing van één van de meest toonaangevende podiumkunstenfestivals van Nederland? Het dit bedrijf is op zoek naar een stagiair(e) die zich wil inzetten voor het vinden van nieuwe doelgroepen voor onze unieke voorstellingen. Word jij enthousiast van het aangaan van samenwerkingen met diverse organisaties, media, en influencers die ons verhaal kunnen versterken? Dan is dit de stage voor jou!

Werkzaamheden

Wat ga je doen?

Als stagiair(e) op de afdeling Marketing ga je aan de slag met het vergroten van ons publieksbereik. Het dit bedrijf presenteert jaarlijks een programma met zo'n 40 verschillende voorstellingen die een breed scala aan genres en disciplines bestrijken. Elke voorstelling spreekt specifieke doelgroepen aan; denk bijvoorbeeld aan onze nachtprogrammering voor een jonger publiek, muziekvoorstellingen voor liefhebbers van experimentele klanken, of theaterstukken die een diepere maatschappelijke laag hebben.

Je onderzoekt mogelijkheden voor nieuwe samenwerkingen met organisaties die deze verschillende doelgroepen bereiken, zoals culturele verenigingen, relevante media en platforms, en ook influencers die ons verhaal op een authentieke manier kunnen delen. Zo draag jij bij aan een divers en inclusief publiek dat zich verbonden voelt met de voorstellingen.

Daarnaast ondersteun je de marketingafdeling met het ontwikkelen en uitvoeren van promotiecampagnes. Je denkt mee over hoe we ons prachtige festival nog zichtbaarder kunnen maken en draagt actief bij aan een inclusieve festivalervaring voor iedereen.

Specifieke taken en verantwoordelijkheden

  • Onderzoeken en benaderen van nieuwe doelgroepen en potentiële samenwerkingen (organisaties, media, verenigingen, influencers)
  • Contact leggen met partners die ons kunnen helpen om ons bereik te vergroten
  • Bijdragen aan het ontwikkelen van gerichte marketingcampagnes voor diverse doelgroepen van onze 40 voorstellingen
  • Analyseren van marketingresultaten en het identificeren van nieuwe kansen
  • Ondersteunen van algemene marketingactiviteiten binnen het team

Gewenste profiel

Wat zoeken wij?

  • Je hebt interesse in de culturele sector en een passie voor podiumkunsten
  • Je hebt uitstekende communicatieve vaardigheden en weet mensen enthousiast te maken
  • Je bent initiatiefrijk, hebt een hands-on mentaliteit en werkt graag zelfstandig
  • Je denkt creatief mee over nieuwe manieren om doelgroepen te bereiken
  • Je hebt affiniteit met diversiteit en inclusiviteit en draagt graag bij aan een toegankelijke festivalervaring voor iedereen

Wat bieden wij

Wat wij bieden dit bedrijf biedt een inspirerende en leerzame werkomgeving. Ons kantoor bevindt zich in het Muziekgebouw in Amsterdam. Gedeeltelijk thuiswerken behoort ook tot de opties. Je wordt tijdens je stage onderdeel van een enthousiast team bestaande uit het hoofd Communicatie & Marketing en zes andere. De stagevergoeding bedraagt € 641 bruto per maand, gebaseerd op fulltime werkzaamheden, € 384,60 voor 60% dienstverband.

Interesse?

Stuur je motivatie en CV naar Martine Willekens, martine.willekens@hollandfestival.nl

Wil je graag meer zien? Log in of schrijf je in.

Holland Festival

Holland Festival

Het Holland Festival toont de transformerende kracht van de podiumkunsten die een groot en divers publiek kunnen raken, verbinden en aan het denken zetten over de wereld waarin we leven. Elk jaar in juni presenteren we in Amsterdam een samenhangend, internationaal programma door excellente makers van over de hele wereld met multidisciplinair, artistiek risicovol en grootschalig werk dat anders niet in Nederland te zien is. Het Holland Festival streeft naar een inclusieve festivalervaring waarin toegankelijkheid, veiligheid en een open gesprekscultuur centraal staan, niet alleen tijdens het festival, maar ook op de werkvloer en in de communicatie tussen medewerkers, kunstenaars, partners en andere betrokkenen.