Data Strategy & Intelligence Intern

Wil je graag meer zien? Log in of schrijf je in.
Data Systems & Intelligence Intern
  • Wanneer
    Februari 2026 20 - 43 weken 24 - 40 uur per week
  • Opleidingsniveaus
    MBO niveau 4 HBO Associate Degree HBO-Bachelor HBO-Master WO-Bachelor WO-Master
  • Stagesoorten
    Afstudeerstage Meewerkstage
  • Salaris
    € 350 per maand
    Dit valt te onderhandelen.
Taakomschrijving

Wij helpen B2B-bedrijven duurzaam groeien. Door hen letterlijk aan tafel te krijgen bij hun droomklanten.
Dat doen we door strategisch zichtbaar te zijn op LinkedIn, waardevolle connecties op te bouwen en het gesprek aan te gaan met de juiste beslissers. Vanuit die aanpak creëren we touchpoints binnen een doelgroep die vaak nog latent is, en maken we die stap voor stap actief via content, events, webinars of campagnes.

Onze werkwijze draait om data, inzicht en consistentie, maar naarmate we groeien, hebben we steeds meer data, systemen en projecten die met elkaar verbonden zijn. En daar kom jij in beeld.

Werkzaamheden

De uitdaging

Binnen dit bedrijf werken verschillende teams (sales, content, strategie, operations) allemaal met data. Maar vaak zijn die datasets versnipperd: doelgroepen overlappen, lijsten worden dubbel verrijkt en learnings raken versnipperd tussen projecten.

We willen dit slimmer aanpakken, met één centrale database waarin alle projectdata samenkomt, herbruikbaar is en inzicht geeft in waar we als organisatie van leren.

Jouw missie: structuur brengen in onze data, processen inzichtelijk maken en bouwen aan een centraal systeem dat de hele organisatie efficiënter maakt.

Wat je gaat doen

  • In kaart brengen waar onze data nu leeft en hoe teams ermee werken.
  • Een centraal datamodel ontwerpen waarin we alle doelgroep- en projectdata kunnen opslaan.
  • Een proof of concept database bouwen (bijv. in Airtable, Power BI of Notion).
  • Data structureren en koppelen zodat deze herbruikbaar wordt tussen projecten.
  • Dashboards ontwikkelen waarmee we campagnes, doelgroepen en resultaten kunnen monitoren.
  • Kansen identificeren om AI en automatisering in te zetten voor dataverrijking of rapportage.
  • Werken aan een concreet verbeterproject waarmee je direct impact maakt op onze dagelijkse operatie.

Gewenste profiel

Wat we van je vragen

  • Je volgt een hbo- of wo-opleiding in Data Science, Business Analytics, Commerciële Economie, Technische Bedrijfskunde of (AI-)Marketing.
  • Je bent analytisch, gestructureerd en vindt het leuk om orde te scheppen in data en processen.
  • Je hebt affiniteit met tools als Power BI, Airtable, Excel, Notion of vergelijkbare datatools.
  • Ervaring met CRM-data of marketingdata is een pré.
  • Je bent nieuwsgierig naar AI en automatisering (bijv. ChatGPT, Make, Power Automate, Zapier).
  • Je bent communicatief sterk, zelfstandig en durft initiatief te nemen.

Wat bieden wij

Wat je van ons krijgt

  • Een uitdagende stage waarin je het verschil maakt binnen een groeiend B2B-bedrijf.
  • Begeleiding van ervaren specialisten in marketing, data en strategie.
  • Ruimte om je ideeën te testen, experimenteren en direct impact te zien.
  • Een stagevergoeding en een inspirerende werkplek.
  • De kans om je onderzoek te koppelen aan een concreet businessvraagstuk.
  • Dagelijkse gevarieerde lunch op kantoor 
  • Open werksfeer met gezelligeborrels op ons dakterras en regelmatig leuke uitjes!

Type persoon dat hier past

Je past bij Prospex als je energie krijgt van groei, verantwoordelijkheid en slimme innovatie.
We zijn ondernemend, nuchter en nieuwsgierig en we houden van mensen die zelf initiatief nemen, willen leren én durven verbeteren.

Interesse?

Klinkt dit als jouw idealestage? Stuur dan je CV en motivatie naar recruitment@prospex.nl en we nemen contact met je op!

Bedrijfspresentatie

Wil je graag meer zien? Log in of schrijf je in.

ProSpex bv

ProSpex bv

Leadgeneratiebureau prospex, werd opgericht in 2007. Onze oorsprong ligt in telemarketing en koud bellen, maar door de jaren heen merkten wij dat verkoop het resultaat is van een warme relatie. Mensen willen pas zaken doen zodra er genoeg vertrouwen is. Daarom geloven wij in Humanising Sales, ofwel: het persoonlijk maken van de klantreis door het gehele verkoopproces heen.

Wij specialiseren ons in het bedenken, uitvoeren en uitbouwen van leadgeneratie strategieën waarbij meerdere vormen van online communicatie worden ingezet. We delen op het juiste moment waardevolle informatie en bouwen een goed gevulde sales funnel. Dit alles doen we vanuit het menselijke aspect, persoonlijk dus. Daarmee wordt leadgeneratie enorm schaalbaar.